Met de neus in de kerrie?

15 augustus 2013 - Den Haag, Nederland

Hoi,

Ik ben Emile en ook ik ga mee met de reis naar Suriname. Ik kom net van de fysio. Ze heeft mij nog wat oefeningen meegegeven voor mijn been. Ik ben namelijk herstellende van een achillespeesoperatie, maar dat is weer een ander verhaal. Alles staat in het teken van de voorbereiding.

Zo was ik bezig om wat materiaal voor te bereiden en toen kwam ik de naam Carifesta tegen. Na even googlen blijkt dat dit een festival is (Carifesta staat voor 'The Caribbean Festival of Creative Arts'. Deze wordt dit jaar in Suriname gehouden. De aftrap hiervan is morgen (16 augustus). Het is een kleurrijke festival, waar verschillende aspecten van de Caraïbische cultuur worden getoond..van kunst, muziek, literatuur, dans en natuurlijk ook de Caraïbische keuken.

Wat dit betreft vallen we dus met onze neus in de boter..of kerrie. Want dit sluit wat mij betreft beter aan bij de Surinaamse keuken. In ieder geval hebben we het geluk om zo'n culturele festival mee te maken. Nu gauw weer verder gaan met mijn voorbereidingen.

carifesta

Van reisblog naar fotoboek