Aankomst Zanderij!

23 augustus 2013 - Paramaribo, Suriname

Guesthouse en straatbeeld

Afgelopen maandag is een deel van het zendingsteam aangekomen in Suriname. De vlucht was 3 uur vertraagd, dit was tevoren al bekend. Het loket voor de toeristenkaart - een soort visum - op Schiphol had geen rekening gehouden met de vertraging, met als gevolg dat de helft van de passagiers alsnog een toeristenkaart moesten kopen bij aankomst in Zanderij (vliegveld Suriname).

Gelukkig maakte de warme welkom van het ontvangstteam dit allemaal goed: Broeder Ric, Soekirin, Frederik en Victor waren gekomen om ons op te halen. Onderweg naar onze guesthouse werd er al bijgepraat over de dingen die zijn gebeurd  sinds ons vertrek 2 jaar geleden.We passeerden verschillende plaatsen langs deze hoofdweg. Ten opzichte van ons vorig bezoek, merkten we op dat er nog meer bedrijven zijn bijgebouwd. De business in Suriname heeft duidelijk niet stilgestaan.

Bij aankomst in het guesthouse maakten we kennis met Fennie en Ruben. Ze zijn teamgenoten van de zending die een week eerder waren aangekomen in Suriname voor vakantie. Het was onze eerste ontmoeting met hun, maar tevoren hadden we al kennisgemaakt via mail en hun ook betrokken in het programma. Fennie en Ruben richten zich zich met name op het kinder- en tienerwerk. De volgende avond kwam nog een jong echtpaar erbij: Sandra, Andrew en kleine Nathan. Hierdoor is het team compleet geworden.

We zullen spoedig weer wat plaatsen. Hou onze reislog daarom in de gaten.

Groetjes uit Paramarbo!