Vertrek naar Suriname!

13 augustus 2013 - Bleiswijk, Nederland

A.s. maandag 19 augustus vertrekken we naar Paramaribo om daar twee weken intensief samen te werken met 3-4 lokale Chinese, Javaanse en multi-etnische CAMA gemeenten. Enkele van hun werkers zullen die weken bij ons wonen en met ons optrekken. Ze hebben ons gevraagd hen te helpen in kader- en preektraining, discipelschap, het opzetten van vrouwenpastoraat, en kinderwerk(training). Daarbij zullen we ook mensen thuis en op hun werk bezoeken om te evangeliseren, te counselen en een klein stukje mentoring te bieden aan jonge leidersechtparen. Drie van ons (Wim Evers, Emile en ikzelf) zullen ook op twee opeenvolgende zondagen preken in drie verschillende kerken.

Daarnaast geven we ook op twee plaatsen delen van de Marriage Course en geef ik het seminar Het Oude Testament in Vogelvlucht en train ik twee lokale leiders om het zelf verder te gaan geven in Suriname. Het klinkt naar veel en dat is het ook.

Onze ervaring is ook dat er ter plekke plotseling nog een heleboel bij kan komen. Bid daarom voor flexibiliteit, Gods vrede in onze harten en in ons team. We komen met zijn negenen voor het eerst in deze samenstelling bij elkaar uit hele verschillende achtergronden en ook met verschillende ervaring en verwachtingen. Ik zal jullie geregeld op de hoogte houden via Facebook en mijn blog. Dat is geen pr; jullie gebed is onze “luchtdekking”!

Uit de Nieuwsbrief van Hans en Willemien Wulffraat

1. Kees Lugthart:
    15 augustus 2013
    Een goede reis, heel veel zegen en wijsheid in deze tijd van bediening in Suriname.
  2. Harold:
    20 augustus 2013
    Dag alle broeders en zusters van de zending Suriname.
    Ik blijf bidden voor jullie allemaal God's kracht en zegen toegewenst.Het is mijn geboorteland waar ik nog veel meer zou kunnen betekenen om meer ongelovigen tot geloof te brengen. Maar helaas ik moest mij naar richting Noordzee verplaatsen vanwege gezondheid van mijn moeder en studie begeleiding van de kinderen.Voor mijn vrouw kon ik geen rechtmatig verblijf voor haar in orde maken, vanwege de scherpe regels mbt vreemdelingenbeleid. Ik zal eindigen om te zeggen heel wijsheid en kracht van de Heer aan jullie allen toegewenst.
    Met Hem verbonden,
    Harold