Parachute voetbal

24 augustus 2013 - Paramaribo, Suriname

Enthousiast proberen de kinderwerkers allerlei gekleurde ballen niet van het doek te laten vallen… ze doen actief mee aan de spelletjes die door de GHL-leden worden geleid.  Als de volwassenen al plezier hebben, moeten de kinderen straks tijdens de kinderclub ook genieten van de nieuwe spelletjes.

De kinderwerkerstraining zit vol kinderwerkers van de verschillende CAMA-gemeentes (De Rank, Noord, Nieuwe Grond). Het doel van de training is dat de kinderwerkers straks enthousiast praktisch aan de slag kunnen met nieuwe ideeën waarbij ze aansluiten bij de belevingswereld van kinderen. We denken met elkaar na over het uitgangspunt voor kinderwerk en de rol van kinderwerker. Hoe mooi is het om het verhaal van God over te brengen op de volgende generatie zodat zij het Evangelie leren kennen en de praktische uitwerking ervan ervaren in het leven! We verdiepen ons in het doel van een les: wat willen we dat de kinderen aan het eind van de les weten/ kunnen? Wat voor actieve spelletjes passen daarbij? Hoe kan ik het verhaal op een creatieve manier vertellen? Dit alles omdat kinderen natuurlijk van afwisseling houden en graag worden uitgedaagd.

Alles wordt gelijk in praktijk gebracht, want komende zondag is er een speciale kinderdienst van De Rank en Noord, waarbij ook andere kinderen uit de buurt welkom zijn. De zusters gaan een les geven uit de nieuwe methode, en het zou toch geweldig zijn als de kinderen ervan genieten en groeien in geloof!

Bid voor de kinderwerkers dat zij kracht ontvangen om het werk goed voor te bereiden voor komende zondag.

Bid voor veel plezier en genieten van de kinderen tijdens de club.

Bid voor een zegen op het kinderwerk dat de kinderen geraakt worden door het verhaal in de Bijbel en aangeraakt worden door Gods liefde.